Saturday, June 2, 2012

politik SANA & SINI...!!

Dear Guys,

Please stop update status which link with any politics in MALAYSIA...very SERABOT one..!!

Yang Si BIRU sibuk mengata HIJAU....

HIJAU pulak sibuk mengata BIRU...

korang yang kat bawah biru ngan hijau yang dok GADO...!! What a **** life ?

Stiap kali memerlukan ketenangan bukak FB, ad jer la status yang link ngn politik..

Contoh :-


ATAU




bukan ker korang sama jer...masing2 jatuhkan masing2 demi nak jadi pemerintah...

patutnya as PEMIMPIN korang cari jalan, macam mana nk satukan Malaysia ni, bukan dok mencari PUAK & MENGGUNAKAN RAKYAT untuk kepentingan korang....

yang BIRU kata *Undilah saya untuk Kemajuan Ekonomi Negara...(",) (saya suke..!!)
yang HIJAU kata * Undilah saya untuk agama Islam dan utk laksanakan Hukum Hudud (",) (saya pun suke...!!)

dari krang dok gaduh2, baik korang pikir tanggungjawab korang sebagai PEMIMPIN fikir macam mana nak buat...

X SALAH KALAU....

Berjuang abiskan duit rakyat untuk Ekonomi Negara (Bukan untuk kepentingan sendiri) + Laksanakn hukum hudud yang terang2 hukum Allah S.W.T (ikhlas demi agama Allah S.W.T)....

PEMIMPIN ada hak kan suakan perkara ni...bincang sesama pemimpin....capai kata sepakat...bergabung...

NAMPAK MACAM SENANG....TAPI....

korang takut ker bila bgabung cita2 yang di dalam hati x tercapai...

CONTOH :-

* da x dapat nk songlap duet rakyat sbb ada ahli ulama dalam organisasi



ATAU

* x puas duduk bawak orang...nk jugak perintah sendiri..nk jadi PM...padahal niat asal nk laksanakan     hukum Islam

Secara logiknya, mana2 organisasi pun still ad yang belot, yang x amanah, yang x minat nk wat kerja & lain2..tapi korang kena paham, BUKAN SEMUA mcam tu...dalam setangkai pisang tu mesti ad 5 @ 6 biji yang busuk...da tau BUSUK, x yah la amik jadikan satu organisasi...dekat Parlimen tu muat ker nak masukkn semua sekali....DUsshhh..!!


PANDANGAN DARI SISI RAKYAT......

AKU RASA.......

lebih baik semua sekali PARTI2 yang ad kat Malaysia ni wat satu perjumpaan...cuba BERGABUNG dan selesaikan semua perkara yang berbangkit....yang undi korang pun CONFIRM 1Malaysia...buat keptutsan yang dipersetujui oleh kedua pihak dan dipersutujui oleh RAKYAT...perkara ni akan jadi SENANG if korang ikhlas nak bangunkan MALAYSIA dan bukan ad AGENDA TERSENDIRI...buang korang punya EGO, dan TAMAK, dan SEGALANYA yang akan membuat RAKYAT bergaduh sesama sendiri sebab perbezaan PARTI...Please la....!!! work as a LEADER....jalankan TANGGUNGJAWAB yg diberi...jangan pejam mata dan pekak kan telinga...!!!  Ops....satu ag...!! DUET RAKYAT tu tolongla guna sebaik mungkin...jangan SELEWENG sesuka hati...masuk KUBUR kena SOAL nnt tu...FOR YOUR REMINDER...!!


* Aku takkan mengundi selagi RAKYAT bergaduh sesama sendiri, MENGUTUK, MENCACI sesama sendiri...sedangkan PEMIMPIN kat atas TIDO LENA & HIDUP BAHAGIA...


Yang Ikhlas,

Rakyat Yang Inginkan Keamanan.....(",)



2 comments:

noona apple said...

peh pehh dah pandai berpolitik skrg. ok brilliant idea. penat ah tgok org islam gado sesame sndri. fuuuu

ayien said...

Well...dr suara rakyat yg bosan akan idup yg bpolitik....hahaha....