Tuesday, June 5, 2012

No PLAT WWW1 ...??????

Salam,

selamat pagi...hahaha..cuba menceburkan diri dalam penyalahgunaan internet Opis...berjaya..!! hahahaha

tengok tajuk pun mmg da tau aper yg nk d citer...

pasal plat WWW1 yang dibida sehingga mencecah 1/2 juta..!! (banyak tol duet..da boleh wat 5x kawin..hahaha)

aku pun x tau sgt la citer sal plat ni...yg ak tau skit2 jer..tu pun baca dari FB...x brape nk amik tau la...
tp bile da babit maki memaki ni ak jadi geram skit walupun ak x sokong mane...mulut korang ekk, klu ad cili sekor2...ISHHHH....!!!

cter yang ak tau begini......

yang ak tau bab no Plat ni, bile sorang da booking no cntik, diorang kna wat bidaan..sape yg bida tggi, die yg akan dpat wlupun bukan orang yg booking..

berbalik cter sal plat WWW1 ni...ak x tau sape yg start booked plat tersebut...tp yang ak tau bidaan ttgi jatuh kat ***** dengan jumlah hampir 1/2 juta...

bile da abiskan duit 1/2 juta semata2 nk bli no plat tu, ramai la yg bijaksana berfikiran macam2...

contohnya :-

1) " pakai wet rakyat la tu..."
2) " mmbazir jer..lbih baik sedekah kat rakyat.."
3) " nk tnjuk hebat la tu pkai plat pelik skit..."
4) " no plat ag mahal dari keta@mtor.."
5)  bnyak ag la...x ter"paste" kat sni...


mgkin ad logiknya dari pikiran canggih korang tu....ak respek la sbb korang mmpu bfikir sjauh tu, wlupun empunya no plat tersebut x ckap pape pun..hahaha

mmg berlakunya PEMBAZIRAN...!!!


TAPI............................................

sama jer kot ngan korang...!!! SEBABNYA.....

mereka kaum2 kerabat setau ak akan dapat elaun tiap2 bulan yang ak sndri x pasti jumlahnya...mereka diberi elaun atas kerja yang diorg lakukan iaitu MEMERINTAH NEGERI JOHOR...yang da tntu x semua orang buleh wat keje tu...ok..habis...!!

MACAM korang jgak yang bekerja siang malam..ckup bulan korang dapat gaji walaupun gaji korang x sebanyak pihak yang TERSEBUT...mgkin gaji korang dalam 2% dari elaun diorang..sebabnya kerja korang bukan korang jer leh wat, tpi hmpir smua orang leh wat.. BERBEZA KAN...

kaitannya di sini, bile da ckup bulan...korang dapat gaji sebanyak RM 2,000.00/bulan...adakah korang akan derma kat fakir miskin sebanyak RM1,500.00 tiap2 bulan mcm yg korang harapkan
dari orang yg korang maki2 tu...ak yakin la korang akan derma pun RM 10.00 jer, tu pun x tau sbulan skali @ stahun skali....korang akan berpikir dari ak derma RM1,500.00 tu baik ak beli Handphone latest (SAMSUNG TAB 7.0 PLUS)...tol x...?? demi apa?? demi kepuasan korang...cntoh lain2 cat keta, psang sportrim, beli gadjet n lain2...korang ad songlap wet syarikat ker...?? x der kan..FINE...


sama la cam INSAN tersebut...die ad duet, die bli utk kpuasan diorg...kenapa korang pertikaikan bnd tu sdangkan korang sndri x pasti die amik duet rakyat @ tidak...main hentam jer...!! nk suro die derma 1/2 juta tu untuk rakyat ??? tapi kenapa korang x nak derma 1,500.00 duit korang tu kat fakir miskin yg korang mksudkan tu...ANDAI INSAN terbabit amik duet rakyat itu adalah antara die ngn ALLAH S.W.T yang mngetahui bagi tiap2 sesuatu....

senangkan...


agpun selama ni ak tgok JOHOR mmg m'bngun dengan jayanya...mknanya die x mkan gaji buta la tu....ok???

SETEL...!!!


SEKIAN...


*p/s : untuk renungan bersama..........!!  (",)


Saturday, June 2, 2012

politik SANA & SINI...!!

Dear Guys,

Please stop update status which link with any politics in MALAYSIA...very SERABOT one..!!

Yang Si BIRU sibuk mengata HIJAU....

HIJAU pulak sibuk mengata BIRU...

korang yang kat bawah biru ngan hijau yang dok GADO...!! What a **** life ?

Stiap kali memerlukan ketenangan bukak FB, ad jer la status yang link ngn politik..

Contoh :-


ATAU




bukan ker korang sama jer...masing2 jatuhkan masing2 demi nak jadi pemerintah...

patutnya as PEMIMPIN korang cari jalan, macam mana nk satukan Malaysia ni, bukan dok mencari PUAK & MENGGUNAKAN RAKYAT untuk kepentingan korang....

yang BIRU kata *Undilah saya untuk Kemajuan Ekonomi Negara...(",) (saya suke..!!)
yang HIJAU kata * Undilah saya untuk agama Islam dan utk laksanakan Hukum Hudud (",) (saya pun suke...!!)

dari krang dok gaduh2, baik korang pikir tanggungjawab korang sebagai PEMIMPIN fikir macam mana nak buat...

X SALAH KALAU....

Berjuang abiskan duit rakyat untuk Ekonomi Negara (Bukan untuk kepentingan sendiri) + Laksanakn hukum hudud yang terang2 hukum Allah S.W.T (ikhlas demi agama Allah S.W.T)....

PEMIMPIN ada hak kan suakan perkara ni...bincang sesama pemimpin....capai kata sepakat...bergabung...

NAMPAK MACAM SENANG....TAPI....

korang takut ker bila bgabung cita2 yang di dalam hati x tercapai...

CONTOH :-

* da x dapat nk songlap duet rakyat sbb ada ahli ulama dalam organisasi



ATAU

* x puas duduk bawak orang...nk jugak perintah sendiri..nk jadi PM...padahal niat asal nk laksanakan     hukum Islam

Secara logiknya, mana2 organisasi pun still ad yang belot, yang x amanah, yang x minat nk wat kerja & lain2..tapi korang kena paham, BUKAN SEMUA mcam tu...dalam setangkai pisang tu mesti ad 5 @ 6 biji yang busuk...da tau BUSUK, x yah la amik jadikan satu organisasi...dekat Parlimen tu muat ker nak masukkn semua sekali....DUsshhh..!!


PANDANGAN DARI SISI RAKYAT......

AKU RASA.......

lebih baik semua sekali PARTI2 yang ad kat Malaysia ni wat satu perjumpaan...cuba BERGABUNG dan selesaikan semua perkara yang berbangkit....yang undi korang pun CONFIRM 1Malaysia...buat keptutsan yang dipersetujui oleh kedua pihak dan dipersutujui oleh RAKYAT...perkara ni akan jadi SENANG if korang ikhlas nak bangunkan MALAYSIA dan bukan ad AGENDA TERSENDIRI...buang korang punya EGO, dan TAMAK, dan SEGALANYA yang akan membuat RAKYAT bergaduh sesama sendiri sebab perbezaan PARTI...Please la....!!! work as a LEADER....jalankan TANGGUNGJAWAB yg diberi...jangan pejam mata dan pekak kan telinga...!!!  Ops....satu ag...!! DUET RAKYAT tu tolongla guna sebaik mungkin...jangan SELEWENG sesuka hati...masuk KUBUR kena SOAL nnt tu...FOR YOUR REMINDER...!!


* Aku takkan mengundi selagi RAKYAT bergaduh sesama sendiri, MENGUTUK, MENCACI sesama sendiri...sedangkan PEMIMPIN kat atas TIDO LENA & HIDUP BAHAGIA...


Yang Ikhlas,

Rakyat Yang Inginkan Keamanan.....(",)



Sunday, March 18, 2012