Thursday, September 9, 2010

raye...raye...&.....raye.....

Bsok da nk raya rupanya...cepatkan msa berlalu..erm...mercun pn da berlawan antara satu sama lain...hahaha...smoga mereka berjaya bermain mercun dengan selamat...hehe...smalam smpat la gak ak g shopping kat Jusco Tebrau..g pun da malam..msa smpai sna, org rmai..sgt SESAK...erm...normal la...nk iktkan ak mmg x suka klu org da rmai2 cam2..sesak sgt...tp nk wat cmner...ak pun g shopping da last minute...hehehe...frst2 smpai g attack butik Qicksilver...adik ak kta nk cari slipar yg lwa2..tp bile ak msuk, x der pun slipar yg lwa...s0, ktorg bjalan ag smpai la jumpa butik nike...cari slipar x jmp....erm....ssah nie...x per....sk truskan gak pjalanan ag...jlan2 msuk la al-ikhsan...pnuh giler org...ad gak la jmp bdak2 skola yg lma...ak snyum kambing jer pas2 trs blah...hahaha...s0ri yer...hehehe....bkn smbong tp mls nk tgr..nnt diorg mst tny soalan yg sma...."blaja mane..??" "amik course per..??"..ak da la x ska nk mnjawab soklan org....hehehe... ok...smbung cter kat dlm al-ikhsan..pnat gak la jalan cri slipar jantan sorg ni..nk yg lwa..da last minute ni cm la ad design lwa2 ag...lastly jmpa la stu dsign ni...simple jer..tp da jntan tu nk..ak pun g la mik...harga RM9x.xx...pas2 bru nk grak msk PADINI ad mmat cina ni tahan ckap da nk ttup...ak pun blik la...tgok jam da kol 10.40 p.m...mmg la da nk ttp pun...hahahaha...ak pny brang raya da bli lom..?? ak da bli awal2 da...dpt duet jer ak trus GERAK...hahaha...barang pertama yang ak dpt...... ok..ni bju raya ak...tp ak mmg wat greyscale cmni...sbb nnt x sprise...hahaha...x bape lwa la..ak pun cm tpaksa amik bju ni abb cri yg lain da x jmp...angah lak nk cpat sbb ptang tu die nk blik pontian..erm....lastly, ak tpaksa redha jer....harga ...?? ad la dlm RM1xx.90....hahaha...bg ak hrga standard sbb tag butik & cm biasa pkai wet angah la...hehehe...brang kedua yg ak jmp... ok...jnama kst ni tlah d pdam...hahaha...bkn b'jnama pun...kst psar mlm jer....(",)..kst ni adalah third choice aq...sbb yg sblm2 yg ni, kdai x der saiz..ble ak da mls nk dgr x der saiz, ak tny jer org kdai tu " mane yg ad saiz..??" die pun tnjk yg ni...pas2 tnpa bfikir pnjang, ak pun amik jer...korang nk kta x lwa, lntak ar...ksut ak...hahaha..hrga dlam RM6+.++..... x tau kan ni gmbar aper..hahahaha...msa ak ngah tlis entry ni adik ak yg zatie ni pun blik...die kta ni adiah bfday ak..hehehe...dpt la coklat ngn cincin jed wane ptih..hahaha....thanx zatie...(",)...taun dpan bli adiah bsar ag k...hahahaha...sbnarnya ak nk cter sal raya jer...ok..erm...raya taun ni, ak cma raya kat p.gdang jer....x blik kmpng pun...erm...tp taun ni dpat la raya ngn ank buah ak yg dgil tu...eiii..gram tol ngan die...gnas...!!! hahahaha...erm..k la...slamat ari raya kat korang.....mnx halal mkn n mnun ak...mnx maaf zahir & batin kat sume especially kat kluarga ak, kwan2 ak, n saper2 yg knal ak...kat yg ak x knal pun slamat ari raya gak..kita ttap saudara s'agama..tol x..?? hahaha...k la...zatie da bsing, nk kmas umah...chow...!!!! (",)

Monday, September 6, 2010

corat c0ret 6 / 9 / 1990

6 / 9 / 1990 Masa ni dnia gelap lagi...kat luar bnyi riuh rendah...ad dgar org paggil "doktor", "nurse"...erm..saya pn x tau aper jnis mnatang sbnarnya doktor n nrse tu...tiba2 saya dgar mmy jerit...saya da rsau..pale saya pn da b'psing2....saya rsa cm bgerak2...ad stu tempat tu nmpak terang sgt...sy nk pegi sna wlupun tali pusat sy da bpintal2...tp sy bayi ag...nk mrangkak lom blaja, nk bjlan x leh bdiri, nk blari apatah ag...saya nekad nk g sana...saya pksa jga pegi kat kwasan trang tu..cam seronok..hehe..da hampir smpai sy dgr mmy ag kuat mnjerit..erm..nape ekk...??? erm...tba2 jer saya da kluar..sy tgok mcm2 org yg ad..sumenya cam hru-hara..knape diorg bsar2...nape sy kcik jer...erm..plik tol...tba2 ad s'orang yg sy andaikan sbg dktor tu trik saya kuat2..saya tkut..sy pun ngis la kuat2...sy nampak kat tgn dktor tu tlis 3.3o p.m...aper tu..??? bila dktor da bsihkan cecair yg merah2 kat bdan saya, dktor ltak saya kat mmy..frst time sy tgok mka mmy..walpun da 9 bln dlm prt mmy bru arini sy dpt knal mmy..tba2 sy tgok ad llaki bmisai bsama 2 org bdak llaki dtg ke arah saya...sape diorg ni..??? tba2 dtg kat mmy..??? 0o0o...pas 5 mnit tgok mka dak2 tu akhirnya saya tau mereka yg x nsem tu abg2 saya....erm...yg bmisai tu plak ayah saya....cmni rpenya dnia luar..msa dlm prt sy sorang2 jer.....(",)
6 / 9 / 1991 hingga 6 / 9 /1994 msa ni saya da bleh mrngkak...saya da cba2 mkn bbur..sy pling x suka mnum ssu..erm...rsa susu pelik...hahaha...nk tau aper yg special time ni...sy dpt tmpat tido yg pling special sbb dkat ngn mmy n ayah saya...abang2 saya tido mane??? ntah...kat umah jiran la kot..hahaha...x la...diorg kna tido blik sndri..x best tol..ad momok..eiiii...berntung sy dpt tido ngn mmy..bila sy bgun malam2 mmy bg ssu..mmy garukan bdan sy klu gtal..sumenya mmy yg wat...erm....msa ni sy da leh bjalan...da bleh pggil "WEE" ngan "MA"...saya ckap pelat...bila saya sbut merah jd MEWRAH...msa ni tiap2 taun, bila bfday saya..mmy akan msak yg sdap2 pas2 pggil kwan2 dtg umah..msa tu ad kek...mmy blikan baju gaun..erm...seronok...msa msuk umo 4 thn perut mmy jd bsar...sy xtau knaper..abg2 sy ckap sy nk dpt adik..adik tu aper..??? 6 /9 / 1995 hingga 6 / 9 / 1997 msa ni saya da bleh bmain..da leh lari...da pndai mkan sndri...sy pn da g tadika, blaja mcm kwan2 yang lain.. msa ni saya da ad adik...lelaki..idup saya dikelilingi oleh llaki...erm...nsb baik diorg x pnah buli yang teruk2...msa ni adk saya da umo 3 taun...saya igt lagi tiap kali saya nk g skola, ma akan siapkan bku2 saya...siapakan mkan saya...msa ngan tggu van dtg amik, ma akan suapkan saya nasi..ma akan siapkn saya ngan air botol tuk wat bkal...erm....bile saya msk skola rendah ma yang sbuk urskan sume hal..jadual saya ari2 ma yang siapkan..ksian tgok ma mst die pnat..tba2 ma jtuh skit..saya x nk g skola...sy tman ma kt umah..satu ari sy tgok ayah kecoh2...sy dgr dlm tepon ayah ckap nk bwak ma g hospital...sy ikt...msa tu sy naik keta ngn ayah..ma naik keta mak cik ngn nnek...bila da smpai hospital, saya tgok ayah cpat2 pegi kat amik wheelchair..pas2 g kat keta mk cik...sy tgok ma dkt wheelchair tu smbil ttup mata..sy tggu dlm kereta...ayh bwak ma msuk hospital..bila kluar ayah anta ma kat keta mak cik..sy igt ma da shat..tp sy lihat mata ayh merah..msuk dlm keta ayah terus nngis..sya sdih..sy x tau apa2..sy pun nangis...bila smpai rmah, org da rami..sy msih x paham...sy tgok abang2 sume nangis..tp sy ngan adik msih x pham pape..tba2 sy tgok mereka mndikan ma, pkaikan ma bju ptih..diorg suro cium ma..sy igt abg cium ma, pas cium die mnagis sgt2...sy sdih..x pnah tgok abang nagis cam2..msa sy cium diorg ckap ma da x der..tp ma kan dpan sy..nape diorg ckap ma da x der...saya cium pas2 sy dduk sblah ma..nnek pluk sy..knape diorg sume nangis..???? ayh siap2 trus bwak blik kmpng...erm...ayah kta nk kbumikan ma kat kmpung..okay...tp sy msih x pahm... 6 / 9 / 1998 hingga 6 /9 /2008 msa ni ayah anta sy sekolah kat kampung..ayah kata kat umah x der orang nak jga..erm..sy x ksah..msa ni sy tau sy kan bdikari..sume kerja yg ma wat dlu sy kna wat sndri....msa sy umo 8 thun ayah jmp jodoh bru..bgus la..skrang2 nya ad org yg jga ayah..dan sy da dduk smula ngan ayah..spanjang ni sy x pnh smbt bfday..bfday sy pn sy x tau bile..x ad org yg bgtau sya...saya blajar mcm org lain...sy msih ad abg2, ad adik & yg pnting sy msih ad ayah...bila sy msuk skola menengah, sy jd dgil...norml la tuu..bile da form 4 saya pndah skolah..msa ni dgil saya da kurang..stiap ari ayah yg anta n amik saya..sy da pham kesusahan yang ayah da lalui slama ni..walapun sy x der ma tp sy ad ayah...saya gembira bile kwan2 ad ngan saya...(",).. 6 /9 / 2009 hingga 6 / 9 /2010 lpas SPM saya dpt twaran smbng blaja kat Politeknik Port Dickson..2 taun saya ad kat PD...ni msuk kali ke-2 sy jauh ngan family lpas sy dok kat PLKN dlu..msa ni sy blajar bdikari..blaja hidup sndri... skarang saya pn da graduate...bfday saya..???? smbut ngn kwan2 baik saya..sbb tu sy syg diorg lbih..(",)...erm..saya bsyukur sbb Allah S.W.T sntiasa ad dlm hati saya...taun ni da msuk umo yang ke-20..sy x mnx pape pun utk adiah ari jadi saya slain dpt hidup bahagia..saya sntiasa doakan arwah ma...saya syg die sgt2...kerana die saya dpt tgok dunia ni...saya sgt ayah saya sgt2..die sggp mnjaga sy walaupun mcm2 dugaan yang dtg..thnx utk abg2 sya yg slalu bg nasihat..korang la abang tbaik dlm dunia ni..syg korang sgt2...wat adik, jgn nkal2...blaja leklok..erm... wat kwan2 sy thnx sgt2 sbb wish bfday, sbb sdi jd kwan sy, n sudi dgr sume maslah sy....luv u all 4 ever...