Thursday, August 27, 2009

***Puisi Suami yg minta izin Poligami***
Istriku,
jika engkau bumi,akulah matahari.
Aku akan menyinari mu kerana engkau
mengharapkan sinaran dari ku.
Ingatlah bahtera yg kita kayuh,
begitu penuh riak gelombang.
Aku pasti akan tetap menyinari bumi,
hingga kadang-kadang bumi terasa akan silauan ku.
Lantas aku ingat satu hal bahawa
Tuhan mencipta bukan hanya bumi, malah ada planet lain yang juga
mengharapkan sinaranku.
Lalu.. Relakanlah aku menyinari planet lain,
menyampaikan faedah adanya aku,
kerana sudah takdir Illahi sinaranku diperlukan diplanet lain...
***Balasan Puisi sang isteri*** Suamiku,
andai kau memang mentari,
sang surya yang memberi cahaya,
aku merelakan engkau berikan sinaranmu
kepada segala planet yang telah TUHAN ciptakan kerana mereka juga seperti aku perlukan cahaya mu dan akupun juga tidak
akan merasa kekurangan dengan sinaranmu...
AKAN TETAPIIIIIIII.. Bila kau hanya sejengkal lilin
yang berkekuatan 5 watt sahaja, jangan lah bermimpi untuk menyinari planet lain!!! Kerana bilik tidur kita yang kecil pun
belum sanggup kau terangi. Lihatlah diri mu pada cermin kaca di sudut kamar kita, di tengah remang-remang pancaran
cahaya mu yang telah aku mengerti... Cuba lihat siapa dirimu...
MATAHARI atau lilin ? Please lah...!!!

Monday, August 24, 2009

REASON WHY WE LOVE A WOMAN You can feel her are in form of a sister You can feel her warmth in form of a friend You can feel her passion in form of a belove You can feel her dedication in form of a wife You can feel her divinity in form of a mother You can feel her blessing in form of a grandmother Yet she is so tough too…. Her heart is so tender So naughty.. So charming So sharing So melodious She is a woman She is life… Respect her…
Ali bengang giler bile dia dapati
cucur udang yg dibeli x de sekor
udang pun kat dlm nye.. lalu dia pun pi balik ke gerai makcik jual kuih tu.. Dgn panas hati dia tanye kat makcik yg jual tu..."makcik apsal cucur udang ni sekor udang pun x de?!" Makcik yg jual tu pn dgn selambernye menjawab "abih tu yg ko beli cucur badak ada x badak kat dlmnya?! Camne plak dgn cucur kodok, ade x kodok yg melompat kat ko?! Ali rase mcm nk bunuh diri dgn jwpan yg diberi makcik tadi.... **Moral:Hidup ni kena byk bersabar! Sabar adalah sebahagian dari IMAN. Anggap segala yg berlaku, hanya utk menguji keIMANan kita.... AMIN...