Thursday, August 20, 2009

Anak katak belajat berjalan,
Matanya tanggal di gigit lipan,
Selamat datang Bulan Ramadhan,
Selamat tinggal hantu dan setan..
Selamat Berpuasa...!!!!!!

Wednesday, August 19, 2009

KASIH SAYANG MENGIKUT BULAN LAHIR Januari - Mudah jatuh cinta. - Mudah melupakan perasaan cinta terhadap orang yang di cintai sekiranya dikhianati. - Pandai mengambil hati pasangannya. - Selalu berdiam diri ketika bertemu dengan pasangannya. - Bersikap romantik tapi tidak pandai memperlihatkannya. - Sikap cemburu yang tinggi terhadap pasangannya tapi tidak kisah sekirannya pasangannya cemburu terhadapnya. - Bakal jadi seorang bapa atau ibu yang penyayang. - ramai kenalan, sedikit pemalu dan bersungguh-sungguh bila melakukan kerja ------------ --------- --------- --------- --------- --------- --------- Feb uari - Sukar untuk jatuh cinta . - Amat hormat kepada pasangan. - Amat suka memikat pasangan. - Jujur dan berterus terang dalam perhubungan. - Sentiasa nekad untuk bersama dengan pasangannya - Sangat romantik pada dalaman dan bukan pada luaran (hanya pasangannya yang tahu) . - Patuh kepada pasangannya dan selalu menjaga hati pasangan. <>- Amat menjaga penampilan diri dan pasangannya. ------------ --------- --------- --------- --------- ---- Mac - Mudah menawan hati pasangannya. - Sentiasa ingin didampingi oleh pasangannya. - Sangat pemalu dalam meluahkan isi hati. - Sangat baik dalam menjaga perhubungan. - Amat sukar melupakan pasangan yang dicintai. - Perasaan cemburu yang minima. - Sangat manja dan sering ingin dimanjai pasangannya. - Mudah memilih pasangan ta npa berfikir dengan waras. - Sentiasa mengharapkan keistimewaan dari pasangan. ------------ --------- --------- --------- --------- ----- April - Individu yang amat sukar untuk jatuh cinta. - Selalu memendam perasaan terhadap individu yang dicintai. - Sukar dan malu dalam meluahkan isi hati. - Sentiasa ingin diberi perhatian. - Amat cemburu dalam perhubungan. - Kesetiaan teguh terhadap pasangannya. - Emosi cepat terusik dan mudah terluka. - Sentiasa menjaga hati pasangan dan pandai memujuk. - Romantik dan terlalu romantik. - Sukar melupakan pasangan walaupun dilukai. - Sukar berlaku curang dan amat menyayangi pasangan. ------------ --------- --------- --------- --------- --------- - Mei - Amat mudah jatuh cinta. - Baik dan jujur dalam perhubungan. - Pandai menarik hati pasangan. - Perasaan cinta yang mendalam. - Mudah untuk di pujuk. - Mudah menerima cinta seseorang. - Pilihan yang tepat dalam berpasangan. - Nekad untuk menjaga hubungan yang baik. - Pandai mengatur hidup pasangan (bukan Queen Control @ King Control). - Suka mengangankan sesuatu yang indah bersama pasangan. - Sentiasa dahagakan kasih sayang dari pasangan tapi tak pandai memperlihatkan. - Ambil berat dalam menjaga hubungan. ------------ --------- --------- --------- --------- - Jun - Amat pandai menjaga hati pasangan sekiranya dia perempuan. - Sukar melukai dan memahami hat i pasangan. - Mudah jatuh hati tapi terlalu memilih. - Cerewet dalam hubungan. - Selalu beremosi. - Mudah merajuk dan mudah di pujuk. - Selalu melindungi pasangan dari kritikan atau umpatan orang. - Elok untuk menjadi Ibu yang baik. - Dahagakan pujian dari pasangan. ------------ --------- --------- --------- --------- -- Julai - Amat suka didampingi pasangan. - Sukar dimengerti oleh pasangan. - Sentiasa menjaga maruah diri, pasangan dan perhubungan. - Amat mudah dipujuk dan berterus terang. - Amat menghargai kesetiaan pasangan. - Mengambil berat dan mengasihi pasangan - Berkebolehan untuk meluahkan isi hati terhadap individu yang dicintai. - Mudah terluka dan lambat untuk pulih. - Suka merajuk dan dipujuk. - Setia terhadap pasangan. - Su ka mendengar dan tidak suka membantah. - Cemburu terhadap pasangan. - Suka menilai dan menjaga perhubungan. ------------ --------- --------- --------- --------- - Ogos - Pandai memujuk pasangan - Suka memimpin pasangan. - Romantik, Pengasih dan Penyayang. - Kelam kabut dalam perhubungan. - Sangat sensitif . - Mudah meluahkan kata cinta pada sesiapa yang berkenan. ------------ --------- --------- --------- --------- -- September - Bersopan dalam hubungan. - bertolak ansur terhadap pasangan. - Suka mengkritik pasangan. - Sangat prihatin terhadap pasangan. - Sangat sensitif dan emosi. - Pandai memahami pasangan. - Kurang menunjukkan perasaannya terhadap pasangan. - Sukar melupakan sekiranya hati terluka. - Mudah simpati dengan perasaan dan masalah pasangan. - Pandai menyimpan perasaan. - Suka berterus terang jika perkara itu tak disetujuinya. ------------ --------- --------- --------- --------- ------ Oktober - Amat suka berkomunikasi dengan pasangan. - Suka disayangi dan menyayangi pasangan. - Sopan terhadap pasangan. - Jujur dan jarang berpura-pura dengan pasangan. - Mudah terluka hati sekiranya pasangan ada melakukan kesalahan terhadapnya. - Emosi yang mudah terusik. - Pengasih, Penyayang terhadap pasangan. - Cemburu dan terlalu cemburu. - Romantik - Memahami pasangan. ------------ --------- --------- --------- --------- - November - Cermat dan teliti dalam menjaga perhubungan. - Amat berahsia dengan pasangan dan sesiapa. - Agak d egil dan kuat pendirian. - Mudah ambil berat terhadap pasangan. - Emosi yang mendalam. - Perangai tidak dapat diramal terhadap pasangan. ------------ --------- --------- --------- --------- --- Disember - Pemurah terhadap perhubungan - Mudah jatuh cinta dalam masa yang sama. - Tergesa-gesa dalam perhubungan - Suka didampingi oleh pasangan. - Benci bila dikongkong. - Berbakat untuk kahwin lebih dari satu.(Utk Lelaki) - Suka mempengaruhi pasangan.

Monday, August 17, 2009

Cerita Rakyat Kisah berlaku di sebuah kampung. Seorang suami bekerja sebagai kelasi kapal telah pulang ke rumah setelah tiga bulan berada di atas kapal. Dalam perjalanan pulang dia telah berkira-kira untuk melepaskan rindu bersama-sama isterinya. Setibanya di rumah, dia terus meluru ke arah isterinya sambil berkata " Yang.....abang nak lah !!". Isterinya pun menjawab : " malam sikitlah bang...kan anak ada tu" sambil menunjuk anak mereka yang berusia 12 tahun itu. Si suami tak puas hati...mana tak, dah tiga bulan tahan, balik2 tak dapat! bengang beb. Last2, si suami mencari idea untuk menyuruh anak nya keluar dari rumah...sejam pun jadilah. Last2, dia pun mendapat idea, di panggilnya si Amin, anaknya. " Min...abah dah lama tak makan udang, engkau boleh belikan udang galah kat kedai tak? Tapi, aku nak seekor udang betina dan seekor udang jantan" Si amin mengerut dahi " Macam mana saya nak kenal udang jantan dengan betina ayah ?" "Alah....kau pandai2 lah carik!" Begitulah muslihat si ayah. Fikirnya dengan cara beginibolehlah dia melengah-lengahkan masa anak nya...so bolehlah dia melayan isterinya. Si anak yang dari tadi kebingungan telah keluar dari rumah dan duduk seketika di bawah rumah. Sambil2 berfikir macam nak bezakan udang jantan dengan betina, tiba2 dia terdengar satu bunyi yang amat asing dari atas rumah dan terdengarlah dia perbualan antara si ayah dengan si ibu. Sambil kedengaran bunyi2 yang asing itu, tetiba terdengarlah dia ibunya berkata2 kepada si ayah.... " Hai bang...panjang tangan nampak" Kata si ibu, apabila dilihatnya tangan suaminya merayap begitu rakus sekali. " Mestilah....tengah stim !!" Jawab suaminya....anaknya terkedu!!!! Selepas beberapa seketika amin terdengar lagi perbualan " Hai yang....terjegil mata nampak" Kata si suami apabila melihatkan gelagat isterinya menjegilkan mata kerana menahan keseronokan semasa si suami sedang mendayung. " Mestilah tengah stim !!" Jawab pula si isteri....anaknya makin kebingungan. Selepas tu, si amin terdengar satu bunyi yang begitu kuat dari bilik ayahnya...dan tetiba suasana sunyi. Selang beberapa ketika dia terdengar ibunya berkata " Bang jangan rendam lama2 sangat!" Suaminya menjawab: "Alah...rendam lama2 pun bukannya reput" Si anak tersenyum...dia bangun dan terus kekedai membeli pesanan bapanya. Apabila pulang ke rumah, bapanya sudah menanti kepulangan anaknya, maka terjadilah satu perbualan antara anak dan ayah. " Kau dah beli udang ?" "Dah sambil menunjukkan dua ekor udang kepada ayah nya?" " Mana satu udang jantan?" Tanya ayahnya. " Yang ni....sebab tangan dia panjang!"...jawab anaknya dengan confident. Bapanya mengerut dahi. " Mana satu udang betina?" Tanya ayahnya lagi "Yang ni...sebab mata dia terjegil" jawab anaknya. " Kurang ajar...kau mengendap ye..." Kata si ayah sambil menampar anaknya. maka tersungkurlah si anak....bertaburlah udang yang dibelinya sehingga jatuh ke dalam longkang . Dengan marah bapanya berkata " Kutip udang dalam longkang tu...karang terendam pulak !" Anak nya menjawab " TERENDAM PUN BUKAN NYA REPUT!!!!!"
MARRIAGE HUMOUR 1) Women are unpredictable, Before marriage, she EXPECTS him a man, after marriage she SUSPECTS him, and after death she RESPECTS him. 2) There was this guy who told this woman that he loved her so much that he would go through hell for her. They got married and now he is going through HELL. 3) A man inserted an advertisement in the classifieds: “WIFE WANTED” Next day, he received a hundred letters. They all said the same thing: “YOU CAN HAVE MINE” 4) When a man opens the door of his car for his wife, you can be sure of one thing: either the CAR is new or the WIFE. 5) Its easy to tell if a man is married or not. Just watch him drive a car with a woman sitting beside him. If BOTH HIS HANDS ARE ON THE WHEEL. You can be sure he is married. 6) A man received a letter from some kidnappers. The letter said “f you don’t promise to send us $100,000 I swear that we will kidnap your wife”. The poor man wrote back,” I am afraid I cant keep my promise but I HOPE YOU WILL KEEP YOURS. 7) What’s the matter, you look depressed “ I’m having trouble with my wife. “What happened? “ She said she wasn’t going to speak to me for 30 days.” “But that ought to make you happy “IT DID, BUT TODAY IS THE LAST DAY”. WOMAN When she is 18, she is a football, 22 men going after her. When she is 28, she is a hokey ball, 8 men going after her. When she is 38, she is a golf ball, 1 man hitting on her. When she is 48, she is a ping pong, 2 men pushing to each other. MAN At 20, A man is like a coconut, so much to offer, so little to give. At 30, He is like a durian, dangerous but delicious. At 40, He is like watermelon, big round and juicy At 50, He is like a mandarin orange, the season comes
once in a year. At 60, He is just like a raisin, dried out,
wrinkles and cheap MARRIAGE HUMOUR IN THE BEGINNING God Created Earth And Rested, Then God Created Man And Rested, Then God created woman, Since then, neither God nor man has rested.