Wednesday, November 26, 2008

"kasih syang bukan boleh di beli dengan harta benda tetapi dengan keikhlasan hati..."

Monday, November 10, 2008

"remember that ALLAH S.W.T never gives us a problem we are not capable of handling.."

Just Read & Think..!!!

"manusia sering kali melakukan kesilapan tetapi jarang sekali mereka memohon kemaafan"

Wednesday, November 5, 2008

"ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai itu adalah hak istimewa yang diberikan tuhan"

Thursday, October 30, 2008

"selalunya lelaki sentiasa mahu menjadi cinta pertama seorang wanita, namun seorang wanita amat mengharapkan seebuah cinta yang romantik pertama dan yang terakhir dalam hidup mereka...."

Monday, October 27, 2008

"sesorang akan mengenali sahabtnya di saat dia ditimpa masalah kerana pada saat itulah sahabat yang sebenar-benarnya akan muncul membantu,
sahabat yang dulu,
yang gelak ketawa bersama,
mungkin akan hilang pada waktu itu.....
di manakah sahabat yang kita cari dengan tulus ikhlas hati???"
"sesorang tidak akan pernah sedar keburukan sahabat sendiri sehinggalah mereka ditinggalkan..."
''kenapa seseorang itu memilih untuk menjadi plastik sedangkan mereka tahu bahawa plastik itu tidak berharga.."

Sunday, October 26, 2008

"seseorang perlukan teman untuk berhibur,
& seseorang juga perlukan teman untuk bergaduh...."
"orang yg b'sifat ikhlas itu selalu tahu bahawa membalas kebaikan dengan kebaikan adalah biasa, m'blas kejahatan dengan kejahatan adalah rendah budi, membalas kebaikan dengan kejahatan adalah orang yang tidak berbudi, memblas kejahatan dengan kebaikan adalah orangg yang tidak berbudii..-zahid-"

Saturday, October 18, 2008

"Cinta itu adalah perasaan yang mesti ada pada tiap- tiap diri manusia, ia laksana setitis embun yang turun dari langit,bersih dan suci. Cuma tanahnyalah yang berlain-lainan menerimanya. Jika ia jatuh ke tanah yang tandus, tumbuhlah oleh kerana embun itu kedurjanaan, kedustaan, penipu, langkah serong dan lain-lain perkara yang tercela. Tetapi jika ia jatuh kepada tanah yang subur,di sana akan tumbuh kesuciaan hati, keikhlasan , setia budi pekerti yang tinggi dan lain-lain perangai yang terpuji..."

Wednesday, October 15, 2008

kesah cdey nie..........!!!

ada seorang gadis buta... semua orang bencikan dia, kecuali kekasihnya... gadis tu selalu berkata "saya akan mengahwini awak kalau saya dapat melihat.." satu ari ada orang dermakan mata kepada gadis buta tersebut... bila gadis tu dapat melihat dia terkejut sangat apabila kekasihnya juga buta.... lalu kekasihnya berkata "sudikah awak mengahwini saya sekarang...?" gadis itu men0lak... kekasihnya senyum da pergi lalu berkata "t0l0ng jaga mata saya baik-baik"............

Monday, October 13, 2008

"every0ne can catch ur eyes but it takes s0me0ne t0 catch ur heart"
"sahabat itu bukanlah yang sering membenarkan kata-kata, tetapi yang sering beerkata-kata benar"

Thursday, September 25, 2008

bestnyerrrrr........

da nak blik umah ni...... ser0n0knya x terkata.... best gler la..... rndu sgat kat umah...... k la slamat mnyambut hari raya.... kepada sume keampunan di pintta... jgan nkal2 time raya ni.....

Tuesday, September 23, 2008

halooo......

yeyeyeye..... arini da ari selasa..... x sabo nak tggu ari jumat sbab ari jumaat tu nak blik uma... lpas tu bsoknya trus nak blik kg kat tgganu.... mst pnat gler nnt...... tp x per la...... skurang2nya bbaloi nak blik braye ngan sdare...... hehehe

duniaku..........

Saturday, September 20, 2008

Code


CommentEstate.com: Click Here To Get One
Naruto Wallpaper - Chicken Recipes - Funny Stuff - Computer Geeks

SALAM RAMADHAN,,,,,


CommentEstate.com: Click Here To Get One
Naruto Wallpaper - Chicken Recipes - Funny Stuff - Computer Geeks

bestnya,,,,,,,,,,,

arini ari ahad,,,,, mggu dpan 26/9 da bleh blk uma,,, bestnyer,,,,,,,,, pas2 27/9 da grak balik kmpung kt tgganu,,,,, jauh nak mrantau tu, aq ni da la mbuk klu jlan jauh2, abih nak wat cmner klu x ikut aq kna raye sorang2 lak,,,,,,,,,,,

untuk renungan,,,,,,,,,,,

Terlalu sering kita gagal untuk membedakan antara orang dan perbuatannya, kita seringkali lupa bahwa mengampuni lebih besar daripada membalas dendam. Orang dapat berbuat salah. Tetapi, tindakan yang kita ambil dalam kemarahan akan menghantui kita selamanya. Tahan, tunda dan pikirkan sebelum mengambil tindakan. Mengampuni dan melupakan, mengasihi satu dengan lainnya. Ingatlah, jika kau menghakimi orang, kau tidak akan ada waktu untuk mencintainya waktu tidak dapat kembali.... hidup bukanlah sebuah VCD PLAYER, yang dapat di backward dan Forward......... HIDUP hanya ada tombol PLAY dan STOP saja.... jangan sampai kita melakukan kesalahan yang dapat membayangi kehidupan kita kelak......... yang menjadi sebuah inti hidup adalah "HATI" hati yang dihiasi belas kasih dan cinta kasih..... CINTA KASIH merupakan nafas kehidupan kita yang sesungguhnya.........

Friday, September 19, 2008

it's better if, u have nothing, but, u can do something, than....................................... u have everything, but, u cannot do anything..!!!!

bestfwenz

x sgaje copy dari bumi hijau nie...

UNTUKMU TEMAN.. pertemuan kita di suatu hari menitiskan ukhwah yg sejati b'syukurku ke hadrat ilahi d ats jalinan yg suci namun kini p'pisahan yg t'jadi dugaan yg menimpa diri ini b'sabarlah d ats suratan ku ttp pergi jua kan ku utuskan salam ingatanku dalam doa tulusku sepanjang waktu ya ALLAH bntulah hambamu m'cari hidayah drpadaMu dlm m'didikkn ksbranku ya ALLAH tabahkn hati hambaMu d atas p'pisahan ini "teman btapa pilunya hati m'hadapi p'pisahan ini pahit manis p'juangan tlh kita rasa b'sama.smoga ALLAH mredhai p'sahabatan dan p'pisahan ini.teruskan p'juangan.." kan ku utuskan salam ingatanku dalam doa kudusku spanjang waktu ya ALLAH bantulah hambaMu snyuman yg t'sirat d bibirmu menjadi ingatan stiap waktu tanda kmesraan b'simpul padu kenangku di dlm doamu... *renungkanlah wahai sahabatku... :)

asslkum....

akhirnya dapat gak katak jumpa layout baruu. baru la lega sikit.... klu x asik pening jer pkirpsal bloggg.....

holaaaaaaaa......

arini best sangat sebab dapat tidur sepanjang hari... tu la untungnya hari jumaat kelas smpaii 12.15 jer... hahahahaha.... tapi katak tension sangat sebab layout sume da lari.... tension gler.. da la ssah nak cari layout yang lawa2.... erghhhhhhh.... rasa mcm nak lompat kuuar jer dari blog....

Wednesday, September 17, 2008

cmat mnyambut hari raya....

cmat mnyambut hari raya aidilfitri pada sume kaum muslimin di seluruh dunia.... erm, baju raya x bli lagi cmner nie.... tgok la klu sempat nnt cuti nk g shopping... tapi kena pegi ngan abg la sbb katak da pokai nie.. biasa la katak milennium msti bnyak blanja... heheheheehehe

hola.......

nak tau citer tak.. smalam katak tension sangat... msa nak siapkan blog ni, line stuck abiz... rasa mcam nak kluar lompat jer dari blog niee... tapi mmg tension gler la.. tapi arini katak da leh on9 dalam bilik.. arini line x de la stuck cam slalu.. nsib baek la.... hehehehehehehe

Tuesday, September 16, 2008

Hey baby when we are together Doing things That we love Everytime you’re near I feel like I’m in heaven Feeling high I don’t want to let go girl I just need you to know girl I don’t wanna run away baby You’re the one I need tonight No promises Baby Now I need to hold you tight I just wanna die in your arms Here tonight Hey baby when we are together Doin’ things That we love Everytime you’re near I feel like I’m in heaven Feelin’ high I don’t want to let go girl I just need you to know girl I don’t wanna run away baby You’re the one I need tonight No promises Baby Now I need to hold you tight I just wanna die in your arms I don’t wanna run away I want to stay forever Through time and time No promises I don’t wanna run away I don’t wanna be alone No promises Baby Now I need to hold you tight Now and forever my love No promises I don’t wanna run away Baby You’re the one I need tonight No promises Baby Now I need to hold you tight I just wanna to die in your arms here tonight I don’t wanna run away Baby You’re the one I need tonight No promises Baby Now I need to hold you tight I just wanna to die in your arms here tonight

Tuesday, September 9, 2008

haluuuuuuuuu.....

hepinya arini da dpat wat blog sndiri.... bknnya snang nk wat sume ni mlainkan perlu bersgguh2....hehehehe... nsib baek ad lecturer (en.siri) yang ajar wat ni sume... klu x smpai ble2 pun aq x der blog sndrii.... hepinyaaaaaaa......